Hyundai Kona osiąga maksymalne noty w testach zderzeniowych Euro NCAP

Przejdź na

Nowy Hyundai Kona wśród najbezpieczniejszych samochodów segmentu B-SUV z maksymalną oceną pięciu gwiazdek Euro NCAP,. Stało się tak między innymi dzięki systemom Hyundai SmartSense™ wspomagającym aktywne bezpieczeństwo i oferującym technologie asystujące kierowcy na najwyższym dostępnym poziomie. Samochód szczególnie dobrze wypadł w trzech kategoriach: bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, przewożonych dzieci i pieszych.

13 Grudnia 2017 roku, nowy SUV Hyundaia, model Kona dostał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach przeprowadzanych przez niezależną organizacje badającą bezpieczeństwo samochodów - Euro NCAP. To oznacza, że samochód ten, jest jednym z najbezpieczniejszych w swoim segmencie. Dzieje się tak w szczególności dzięki czterem cechom Kony - dbaniu o dorosłych pasażerów, przewożone dzieci, pieszych oraz systemy wspomagające bezpieczną jazdę i zapobiegające wypadkom.

"Uzyskany wynik dowodzi, że nasz najnowszy SUV spełnia najwyższe standardy dotyczące bezpieczenstwa. Cieszy nas to przede wszystkim ze względu na spokój ducha naszych klientów" - powiedział Thomas A. Schmid, CEO Hyundai Motor Europe. "Topowy rezultat pokazuje, że Hundai nie tylko oferuje im rozwiązania technologicznie innowacyjne, ale też dba o podstawowe, najważniejsze dla wszystkich klientów sprawy - czyniąc je dodatkowo łatwo dostępnymi".

Hyundai SmartSense™ z najnowszymi aktywnymi systemami bezpieczeństwa

By spełnić rygorystyczne, europejskie standardy bezpieczeństwa, nowa Kona ma w zanadrzu coś, co nazywa się: Hyundai SmartSense™.Jest to zestaw funkcji, które pomagają w tym, żeby do wypadku po prostu nie doszło, przewidując, ostrzegając i reagując za coraz bardziej rozproszonego, współczesnego kierowcę.

System utrzymujący samochód na pasie ruchu, zapobiegający przed bezwiednym z niego zjechaniem, był częścią składową świetnego wyniku tego samochodu w testach - przechodząc wszystkie próby śpiewajaco. LKA - bo tak się nazywa (skrót od: Lane Keeping Assist), ostrzega przed niebezpieczną zmianą pozycji auta na szosie (powyżej 60 km/h). Najpierw, za pomocą alarmu dźwiękowego i wizualnych sygnałów ostrzegawczych, daje znać zanim samochód przetnie linie rozdzielającą pasy ruchu. Jeśli kierowca nie zareaguje, sam dokonuje korekty trajektorii pojazdu, tak by bezpiecznie jechał dalej "swoim" pasem.

Źródło: Hyundai, fot: mat. prasowe

FCA (od Forward Collision AvoidanceAssist), to kolejny aktywny system, który zapobiega zderzeniom czołowym. Ostrzega i autonomicznie hamuje jeśli zachodzi taka potrzeba. Cały czas skanuje drogę przed samochodem używając do tego radarów i kamer. On także działa trzystopniowo, najpierw ostrzegając za pomocą sygnałów audio-wizualnych, potem autonomicznie hamując, by uniknać zderzenia. W ostatniej fazie aplikuje maksymalną siłę hamowania, gdy stwierdzi, że wypadek jest pewny. Robi tak, by zminimalizować uszkodzenia. Wspomaga w ten sposób kierowców, którzy, jak wskazują badania, bardzo często zbyt słabo hamują zanim dojdzie do zderzenia z przeszkodą. Co dobre, system jest aktywny już od 8 km/h i reaguje także na pieszych.

Hyundai Kona osiąga maksymalne noty w testach zderzeniowych Euro NCAP

Oprócz technologii przetestowanych przez niezależne ciało, jakim jest Euro NCAP, nowa Kona oferuje wiele innych ułatwiających życie "wspomagaczy". M.in. asystenta świateł drogowych i mijania (wykrywającego ruch z przeciwka, tak by nie oślepiać kierowców), system monitorujący zmęczenie kierowcy, pojazdy znajdujące się w martwym polu, oraz te, które nadjeżdżają prostopadle, gdy cofamy z miejsca parkingowego.

Ponad to, szczególnie w naszym kraju przydaje się opcjonalny napęd na cztery koła, który zwiększa znacząco bezpieczeństwo czynne podczas jazdy w zimie i w deszczu.

Źródło: Hyundai, fot: mat. prasowe

Dla zainteresowanych, na koniec podajemy średnie, deklarowane przez producenta spalanie nowej Kony:

Silniki benzynowe:

1.0 T-GDi (120 KM):cykl mieszany 5.2 l/100km (16” koła), 5.4 l/100 km (17” i 18” koła); emisja CO2 w cyklu mieszanym: 117 (16” koła) - 125 (17” i 18” koła) g/km

1.6 T-GDi (177 KM): w cyklu mieszanym: 6.7 l/100 km (17” i 18” koła); emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153 g/km (17” i 18” koła) g/km

Autor: Julian Grabowski

Artykuł powstał we współpracy z marką Hyundai

hyundai+1hyundai kona

Komentarze

Trwa ładowanie...

Podziel się opinią

Bądź z nami na bieżąco

na Instagramie👍Lubię to!na Facebooku