Hybrydowy Ford Kuga z tytułem "UK CAR OF THE YEAR: 2021 - Best Medium Crossover". Czym sobie zasłużył?
Dziś coraz trudniej jest zaskoczyć klientów jakimś nowym modelem samochodu. Nabywcy stają się wybredni, a auto, które sobie upodobają, musi spełnić różne gusta i oczekiwania.
Jednak bez żadnych wątpliwości serca i uznanie wielu kierowców skradł hybrydowy - Ford Kuga. To piękne, świetnie wyposażone, oszczędne, a przede wszystkim nowoczesne auto coraz częściej spotkamy na naszych drogach. Co zatem powoduje, że tak wiele osób zdecydowało się na jego wybór? Przyjrzyjmy mu się bliżej!
Ford Kuga. Solidne wykonanie, elegancka sylwetka
Obok Kugi nie da się przejść obojętnie. Szeroki grill chłodnicy, ładnie wkomponowane, wąskie światła przednie i łagodnie unosząca się ku tyłowi muskularna linia nadwozia. To może się podobać.
Piękną sylwetkę wzbogacają także (w zależności od wersji), różnego rodzaju detale, jak choćby chromowane obwódki wokół okien, kolorystyka nadwozia, czy szeroki wybór obręczy kół wykonanych ze stopów lekkich metali, które mogą mieć średnicę nawet 20 cali.
Także tył auta, ze spojlerem umieszczonym nad tylną szybą, a także subtelnie wkomponowanymi lampami tylnych świateł i delikatnymi przetłoczeniami nadwozia, przywodzi na myśl prestiżowe auta segmentu premium.
Tak, Kuga przyciąga uwagę nie tylko na drodze poza miastem, ale także w miejskim gwarze.
Ford Kuga. Ogromna pojemność w zgrabnej oprawie
Doskonałe wrażenie jeszcze się pogłębia, kiedy tylko zasiądziemy za kierownicą Kugi. W oczy rzuci się nam przede wszystkim wysoka jakość użytych materiałów i bezkompromisowe wykonanie. Od razu widać, że projektanci przewidzieli, że właściciel Kugi będzie spędzał w jej wnętrzu sporo czasu i powinien to być czas przyjemnie spędzony. Dlatego większość elementów wykończenia wykonanych jest z miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów o nowoczesnej fakturze. Oczywiście wszystkie elementy są idealnie spasowane i ergonomicznie zaprojektowane.
Dostęp do wszystkich przełączników, przycisków i sama obsługa są wręcz intuicyjne. Co ważne i bardzo często podkreślane przez kierowców, a coraz rzadziej dostępne w nowoczesnych autach - projektanci Kugi nadal pozostawili fizyczne przyciski i pokrętła do najczęściej używanych funkcji, takich jak: regulacja systemu multimedialnego, sterowanie nadmuchem wentylacji czy ustawienie temperatury. A wszystko to w trosce o naszą wygodę i bezpieczeństwo. Łatwiej i szybciej jest za pomocą pokrętła ustawić żądaną temperaturę lub moc nawiewu, niż próbować się "przebić" przez menu na wyświetlaczu systemu zarządzającego systemami auta.
Oczywiście nie oznacza to, że Kuga nie jest wyposażona w nowoczesne rozwiązania na jej pokładzie. Wręcz przeciwnie!
Ford Kuga ma nie tylko bardzo czytelne, kolorowe wyświetlacze zestawu wskaźników i systemu infotainment, ale też w zależności od wersji, może być wyposażony w przezierny wyświetlacz HUD (Head-Up Display), który pokazuje istotne informacje w polu widzenia kierowcy, dzięki czemu nie trzeba odrywać wzroku od drogi. Wyraźny, jasny obraz może zawierać wybrane przez użytkownika informacje, w tym prędkość pojazdu, dane nawigacji, powiadomienia tempomatu oraz dane systemu rozpoznawania znaków drogowych. Co istotne, wyświetlacz przezierny jest kompatybilny z okularami przeciwsłonecznymi z polaryzacją.
Charakter samochodu podkreślają także różnego rodzaju detale, dostępne w zależności od wybranej wersji, jak czerwone przeszycia w "ST-Line", karbonowe wstawki w "ST" czy kolorystyka podsufitki - jasna w wersjach: "Titanium" i "Vignale" lub ciemna w "ST- Line".
Warto także wspomnieć o pojemności bagażnika, która bazowo wynosi 475 litrów a przesuwając tylną kanapę do przodu lub tylko jej część pojemność bagażnika może być jeszcze większa i wzrosnąć nawet do 645 litrów. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy można ją szybko powiększyć do 1534 litrów. Żaden wyjazd, czy ten poza miasto, czy na dłuższy urlop nie będzie dla nas straszny.
Oczywiście o komforcie podróżowania zadecyduje także wzorowe wyciszenie wnętrza (konstruktorzy auta poświęcili sporo wysiłku, by szczególnie zadbać o ten parametr auta), a komfort prowadzenia zapewniony został przez świetne zawieszenie, które jest efektem długoletniego doświadczenia Forda w projektowaniu jego elementów.
Ford Kuga. Wszystko, czego potrzebuje miejski SUV — bogate wyposażenie w wersji podstawowej
No dobrze. Nacieszyliśmy już oczy widokiem wnętrza i jego wyposażenia, pora na jazdę. I tu Kuga także zaskoczy nas poziomem wyposażenia, które wspomoże naszą jazdę i uczyni ją nie tylko przyjemniejszą, ale co ważniejsze bezpieczną.
Warto także wspomnieć, że już w standardowym wyposażeniu dostępne są reflektory ze światłami mijania i światłami do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Reflektory te włączają się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła i zawierają funkcję wyłączania świateł z opóźnieniem.
W standardzie otrzymamy także system nawigacji satelitarnej z SYNC 3.2, DAB+, zawierający: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8", Applink 3.0, TMC (informację o ruchu drogowym), rozbudowaną funkcję sterowania głosem w języku polskim, funkcję wzywania pomocy, 6 głośników, gniazdo USB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe w języku polskim, komunikaty głosowe i menu tekstowe nawigacji w języku polskim.
Kuga standardowo wyposażona jest również w FordPass Connect z modemem GSM umożliwiającym: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informację o ruchu drogowym przez kanał GSM (live Traffic), WI-Fi hotspot, aktualizację map nawigacji przez Wi-Fi, zdalne uruchamianie/wyłączanie silnika dla wersji z automatyczną skrzynią biegów n.p. w celu nagrzania lub schłodzenia wnętrza.
Pomyślano także o tak praktycznej rzeczy, jak indukcyjnej ładowarce smartfonów.
W dostępnych opcjach wyposażenia znajdziemy między innymi tak zaawansowane systemy, jak:
Ford Kuga. Najnowsze silniki hybrydowe w wersji plug-in hybrid. Ford Kuga pozwala oszczędzić i dbać o środowisko
Kuga przekona do siebie także tych, którzy są wybredni w kwestii napędu. Oferuje ona bowiem aż dwie jednostki benzynowe 1.5 Ecoboost, o mocach 120 lub 150 KM, wyposażone w napęd na oś przednią i manualną, 6-biegową skrzynię. Dwie jednostki wysokoprężne - 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM, z napędem na przednią oś i 8-biegową skrzynią automatyczną, oraz 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM z napędem na obie osie i 8-biegową skrzynią automatyczną. A także wersję miękkiej hybrydy 2.0 EcoBlue Hybrid o mocy 150 KM z napędem na przednią oś i 6-biegową skrzynią manualną.
Nowością są wersje hybrydowe 2.5 Hybrid o mocy 190 KM z napędem na przednią oś lub obie i bezstopniową skrzynią biegów oraz 2.5 Plug-in Hybrid o mocy 225 KM z napędem na przednią oś i bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów. W wersji hybrydowej Plug-in można przejechać nawet 68 kilometrów w mieście, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Dzięki temu codzienne dojazdy do i z pracy możemy wykonywać w trybie całkowicie bezemisyjnym, dbając o stan środowiska naturalnego, a zarazem oszczędzając wydatki na paliwo.
Oczywiście sam tryb jazdy możemy konfigurować indywidualnie, dostosowując go do naszych aktualnych potrzeb czy oczekiwań – sportowy, normalny, ekologiczny, śliska nawierzchnia, śnieg czy głęboki piasek. Automatyka auta sama dobierze optymalne parametry, by nasza jazda była pewna i bezpieczna.
Ford Kuga. Niezawodny, wygodny, bezpieczny i tani w eksploatacji
Nie bez powodów Ford Kuga został uznany w tym roku za najlepszy, średniej wielkości crossover na rynku brytyjskim. Niezawodność Kugi została potwierdzona przez znany magazyn motoryzacyjny „What Car?”, w którym auto to wyposażone w jednostki benzynowe uzyskało indeks niezawodności, na poziomie rekordowych 97,8 procent!Kuga jest zatem nie tylko najlepsza, ale także niezawodna i… tania.
Nowoczesne wersje hybrydowe dzięki wysokiemu kosztowi odkupu i niezwykle niskiemu spalaniu są dostępne w atrakcyjnych ratach dzięki programom finansowym Forda skierowanym dla firm (Leasing niskich rat Ford Leasing Opcje, Ford Wynajem) i dla klientów indywidualnych (Kredyt niskich rat Ford Opcje). Warto także zwrócić uwagę na niską ratę wynajmu dla wersji pHEV Kugi – Plug-in Hybrid, która może być tańsza w miesięcznej racie od podstawowej wersji benzynowej. Czy potrzeba coś jeszcze, by bez wahania zdecydować się na Forda Kugę?