Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk" - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT
10 lutego 2022, godz. 09:20 (104 opinie) autor: Michał Jelionek
Elektryczny Mercedes EQS. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.plNa jednym ładowaniu jest w stanie przejechać z Gdańska do Zakopanego, a do tego kierowca w topowej odmianie ma do dyspozycji stado aż 658 KM - poznajcie bliżej Mercedesa EQS, czyli najbardziej luksusową limuzynę na prąd.
Czy podoba ci się elektryczny Mercedes EQS?
Zobacz wyniki (236)Czy podoba ci się elektryczny Mercedes EQS?
tak, wygląda fantastycznie36%raczej tak, prezentuje się całkiem atrakcyjnie21%raczej nie, wolę stylistykę Klasy S19%nie, wygląda brzydko24%Oddaj głosŁącznie głosów: 236Pod koniec października 2021 r. w salonie BMG Goworowski odbyła się długo wyczekiwana lokalna premiera EQS. Po kilku miesiącach od tamtego zdarzenia w końcu mieliśmy okazję zasiąść za sterami tego "statku kosmicznego" na czterech kołach. Zanim przejdziemy do konkretów, zacznijmy od dwóch ciekawostek. Całkiem niedawno za kierownicą EQS-a pobito rekord Polski w kategorii największego dystansu pokonanego samochodem elektrycznym w ciągu 24 godzin. EQS w ciągu doby przejechał dokładnie 2185 km podczas wyprawy z Warszawy do Stuttgartu i z powrotem. Taki rezultat robi wrażenie.Druga ciekawostka dotyczy jazdy autonomicznej. Mercedes m.in. dzięki EQS zdał egzamin i otrzymał homologację dla systemu jazdy zautomatyzowanej na poziomie 3 (to o stopień wyżej niż Tesla). Aby to osiągnąć, niemiecki producent musiał spełnić szereg surowych wymogów prawnych. Homologacja daje zielone światło na zainstalowanie w pojazdach Mercedesa (aktualnie w Klasie S i EQS, właśnie) systemu Drive Pilot, który pozwala na jazdę w trybie warunkowo zautomatyzowanym w ruchu o dużym natężeniu lub w korkach na odpowiednich odcinkach niemieckich autostrad, z prędkością do 60 km/h.Elektryczny Mercedes EQS. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.plPora poznać bliżej ten samochód przyszłości. Mercedes EQS oferowany jest w czterech wersjach silnikowych o mocach od 292 KM w bazowym wariancie EQS 350 aż do 658 KM w najbardziej sportowej wersji AMG 53. Do jazd testowych przekazano nam EQS 580 z napędem na wszystkie koła 4MATIC (w dwóch słabszych wariantach moment obrotowych przenoszony jest wyłącznie na tylną oś). EQS 580 dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi, które wytwarzają w sumie 523 KM mocy i 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" trwa zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Cóż można powiedzieć o "elektryku" z tak dużą mocą i tak potężnym momentem obrotowym, który dostępny jest w każdej chwili, momentalnie? To rakieta. A każde agresywniejsze ruszenie kończy się sporymi przeciążeniami i wciskaniem głowy w pokryty miękką poduszką zagłówek. Przy sprincie kompletnie nie czuć sporej, 2,5-tonowej masy niemieckiej limuzyny.Elektryczny Mercedes EQS. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.plW tej najpopularniejszej, najczęściej wybieranej przez klientów wersji 580, baterie mają pojemność 107,8 kWh. To najnowsza generacja akumulatorów o większej gęstości energii. Według producenta zapewniają do 662 km zasięgu. Realnie trzeba jednak wziąć na ten wynik poprawkę. Przy tak dużej mocy nie jest łatwo utrzymać niskiego poboru energii. Dlatego w przypadku wersji 580 należałoby przyjąć, że zasięg w cyklu mieszanym (miasto i drogi ekspresowe) wynosi około 540-550 km. Dodam tylko, że w słabszej, 333-konnej zasięg jest największy spośród oferowanych. Według Mercedesa może wynieść nawet ponad 700 km. Zasięg robi wrażenie, ale co z czasem ładowania? To dziś przecież niezwykle istotny wyznacznik. Bo z jednej strony można zajechać "elektrykiem" na pełnej baterii bardzo daleko, ale czar nieco pryska, gdy później trzeba baterie ładować przez kilkanaście godzin. Maksymalna moc ładowania w EQS przy wykorzystaniu prądu stałego (DC) wynosi 200 kW. To świetny wynik. Problem w tym, że w Polsce ze świecą szukać takich ładowarek. Gdyby mimo wszystko taka stacja ładowania się znalazła - to "zatankowanie" 300 km zasięgu zajęłoby zaledwie 15 min. I to jest właśnie prawidłowy model elektromobilności - czyli duże zasięgi i ekspresowe ładowanie.Trójmiejskie salony samochodowe
poprzednienastępneMiejsca
Zobacz także
Auta elektryczne (103 artykuły) »
Ważny tematKryminalneCiało Michała Kąkola wypłynęło na plaży na Litwie(581 opinii)Opinie wybrane
Walczymy z przemocą słowną
Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat
Twoja opinia
Dodaj opinię
Odpowiedz
Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.
Twoja opinia
Zmień treść
Regulamin dodawania opinii
Twoja opinia
Zmień treść
Regulamin dodawania opinii
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
8 godz.
Za używanie telefonów w samochodów policja łapie
Ale za to że w samochodzie masz wielki ekran na całej desce rozdzielczej i żeby cokolwiek ustawić musisz odwracać wzrok od jezdni to już jest wszystko w porządku :D Takie coś w samochodzie powinno być zabronione, przecież to większe niebezpieczeństwo niż korzystanie z telefonu
Chandler Bing8 godz.
Twoja opinia
Zmień treść
Regulamin dodawania opinii
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
wczoraj 09:29
(2)
Mercedesy to moim zdaniem jedne z najładniejszych aut, ale ten mi się nie podoba. Za bardzo przypomina Hyundaie sprzed pięciu lat.
wczoraj 09:29
Twoja opinia
Zmień treść
Regulamin dodawania opinii
Twoja opinia
Zmień treść
Regulamin dodawania opinii
Twoja opinia
Zmień treść
Regulamin dodawania opinii
wszystkie opinie(104)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Najnowsze
więcej artykułów »