Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk" - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT

Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk" - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT

10 lutego 2022, godz. 09:20 (104 opinie) autor: Michał Jelionek

Elektryczny Mercedes EQS. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać z Gdańska do Zakopanego, a do tego kierowca w topowej odmianie ma do dyspozycji stado aż 658 KM - poznajcie bliżej Mercedesa EQS, czyli najbardziej luksusową limuzynę na prąd.

Czy podoba ci się elektryczny Mercedes EQS?

Zobacz wyniki (236)

Czy podoba ci się elektryczny Mercedes EQS?

tak, wygląda fantastycznie36%raczej tak, prezentuje się całkiem atrakcyjnie21%raczej nie, wolę stylistykę Klasy S19%nie, wygląda brzydko24%Oddaj głosŁącznie głosów: 236Pod koniec października 2021 r. w salonie BMG Goworowski odbyła się długo wyczekiwana lokalna premiera EQS. Po kilku miesiącach od tamtego zdarzenia w końcu mieliśmy okazję zasiąść za sterami tego "statku kosmicznego" na czterech kołach. Zanim przejdziemy do konkretów, zacznijmy od dwóch ciekawostek. Całkiem niedawno za kierownicą EQS-a pobito rekord Polski w kategorii największego dystansu pokonanego samochodem elektrycznym w ciągu 24 godzin. EQS w ciągu doby przejechał dokładnie 2185 km podczas wyprawy z Warszawy do Stuttgartu i z powrotem. Taki rezultat robi wrażenie.Druga ciekawostka dotyczy jazdy autonomicznej. Mercedes m.in. dzięki EQS zdał egzamin i otrzymał homologację dla systemu jazdy zautomatyzowanej na poziomie 3 (to o stopień wyżej niż Tesla). Aby to osiągnąć, niemiecki producent musiał spełnić szereg surowych wymogów prawnych. Homologacja daje zielone światło na zainstalowanie w pojazdach Mercedesa (aktualnie w Klasie S i EQS, właśnie) systemu Drive Pilot, który pozwala na jazdę w trybie warunkowo zautomatyzowanym w ruchu o dużym natężeniu lub w korkach na odpowiednich odcinkach niemieckich autostrad, z prędkością do 60 km/h.Elektryczny Mercedes EQS. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.plPora poznać bliżej ten samochód przyszłości. Mercedes EQS oferowany jest w czterech wersjach silnikowych o mocach od 292 KM w bazowym wariancie EQS 350 aż do 658 KM w najbardziej sportowej wersji AMG 53. Do jazd testowych przekazano nam EQS 580 z napędem na wszystkie koła 4MATIC (w dwóch słabszych wariantach moment obrotowych przenoszony jest wyłącznie na tylną oś). EQS 580 dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi, które wytwarzają w sumie 523 KM mocy i 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" trwa zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h. Cóż można powiedzieć o "elektryku" z tak dużą mocą i tak potężnym momentem obrotowym, który dostępny jest w każdej chwili, momentalnie? To rakieta. A każde agresywniejsze ruszenie kończy się sporymi przeciążeniami i wciskaniem głowy w pokryty miękką poduszką zagłówek. Przy sprincie kompletnie nie czuć sporej, 2,5-tonowej masy niemieckiej limuzyny.Elektryczny Mercedes EQS. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.plW tej najpopularniejszej, najczęściej wybieranej przez klientów wersji 580, baterie mają pojemność 107,8 kWh. To najnowsza generacja akumulatorów o większej gęstości energii. Według producenta zapewniają do 662 km zasięgu. Realnie trzeba jednak wziąć na ten wynik poprawkę. Przy tak dużej mocy nie jest łatwo utrzymać niskiego poboru energii. Dlatego w przypadku wersji 580 należałoby przyjąć, że zasięg w cyklu mieszanym (miasto i drogi ekspresowe) wynosi około 540-550 km. Dodam tylko, że w słabszej, 333-konnej zasięg jest największy spośród oferowanych. Według Mercedesa może wynieść nawet ponad 700 km. Zasięg robi wrażenie, ale co z czasem ładowania? To dziś przecież niezwykle istotny wyznacznik. Bo z jednej strony można zajechać "elektrykiem" na pełnej baterii bardzo daleko, ale czar nieco pryska, gdy później trzeba baterie ładować przez kilkanaście godzin. Maksymalna moc ładowania w EQS przy wykorzystaniu prądu stałego (DC) wynosi 200 kW. To świetny wynik. Problem w tym, że w Polsce ze świecą szukać takich ładowarek. Gdyby mimo wszystko taka stacja ładowania się znalazła - to "zatankowanie" 300 km zasięgu zajęłoby zaledwie 15 min. I to jest właśnie prawidłowy model elektromobilności - czyli duże zasięgi i ekspresowe ładowanie.

Trójmiejskie salony samochodowe

poprzednienastępne

Miejsca

Zobacz także

Auta elektryczne (103 artykuły) »

Ważny tematKryminalneCiało Michała Kąkola wypłynęło na plaży na Litwie(581 opinii)

Opinie wybrane

Walczymy z przemocą słowną

Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Twoja opinia

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Twoja opinia

Zmień treść

Regulamin dodawania opinii

Twoja opinia

Zmień treść

Regulamin dodawania opinii

  • Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -

    8 godz.

    Za używanie telefonów w samochodów policja łapie

    Ale za to że w samochodzie masz wielki ekran na całej desce rozdzielczej i żeby cokolwiek ustawić musisz odwracać wzrok od jezdni to już jest wszystko w porządku :D Takie coś w samochodzie powinno być zabronione, przecież to większe niebezpieczeństwo niż korzystanie z telefonu

    Chandler Bing

    8 godz.

    Twoja opinia

    Zmień treść

    Regulamin dodawania opinii

  • Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -

    wczoraj 09:29

    (2)

    Mercedesy to moim zdaniem jedne z najładniejszych aut, ale ten mi się nie podoba. Za bardzo przypomina Hyundaie sprzed pięciu lat.

    wczoraj 09:29

    Twoja opinia

    Zmień treść

    Regulamin dodawania opinii

    Twoja opinia

    Zmień treść

    Regulamin dodawania opinii

    Mercedes EQS - najbardziej luksusowy

    Twoja opinia

    Zmień treść

    Regulamin dodawania opinii

  • wszystkie opinie(104)

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najnowsze

    więcej artykułów »