Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się! Zyskaj wiedzę, oszczędź czas Gerda otwiera drzwi do cyfrowego biznesu

— Dla Gerdy jako producenta zamków do drzwi przejście do segmentu inteligentnych rozwiązań jest naturalną drogą rozwoju. Firma przymierzała się do tego już wcześniej. Działamy natomiast na rynku konsumenckim, a to oznacza konieczność zgrania naszych możliwości technologicznych, produkcyjnych i sprzedażowych z oczekiwaniami i możliwościami nabywczymi klientów. Obecnie niemal każdy posiada smartfona, rośnie tym samym zainteresowanie nowymi technologiami. Inteligentny zamek przestał więc być już tylko drogim gadżetem i wychodzi z rynkowej niszy — zaznacza Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu Tedee, związany również ze spółką Gerda.

Dodaje, że Gerda powstała na przełomie lat 80/90. ubiegłego wieku. Jej kultowym produktem był zamek ZX. Liczy, że inteligentny Tedee dorówna mu popularnością. W skład nowego zestawu wchodzą trzy elementy: zamek wyposażony w akumulator, bezprzewodowy router, łączący urządzenie w internetem, umożliwiający też zdalne sterowanie, przesyłanie do aplikacji mobilnej informacji o zmianach stanu zamka w czasie rzeczywistym itp., oraz wkładka do zamka z wbudowaną elektroniką.

Wkładka Tedee jest kompatybilna z innymi zamkami dostępnymi na rynku. Oznacza to, że w system mogą zostać wyposażone także „zwykłe” drzwi, których właściciele chcieliby unowocześnić już wcześniej wmontowany w nie zamek. Ten zabieg rozszerza zasięg potencjalnej sprzedaży. Tedee po części korzysta z produkcyjnego zaplecza i doświadczenia Gerdy.

— Produkcja wkładek i części mechanicznych realizowana jest przez Gerdę. Firma zajmuje się tym od 30 lat i ma ogromne doświadczenie w tym zakresie. Części elektroniczne zamka są natomiast wytwarzane w kooperacji. Taki model pozwala nam na zoptymalizowanie kosztów produkcji — wyjaśnia Grzegorz Chuchra, prezes Tedee, a także współzałożyciel i prezes spółki Predica.

Produkt będzie sprzedawany w formule e-commerce, za pośrednictwem strony internetowej Tedee, a także w wykorzystaniem tradycyjnych kanałów sprzedażowych Gerdy.

 Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się! Zyskaj wiedzę, oszczędź czas Gerda otwiera drzwi do cyfrowego biznesu

— W pierwszej kolejności skupimy się na rynku polskim. Pozwoli nam to na szybkie uzyskanie informacji zwrotnej od klientów o funkcjonalności produktu i udoskonalanie zamka i aplikacji mobilnej. W strategię rozwoju na najbliższe lata wpisana jest natomiast ekspansja zagraniczna — dodaje Grzegorz Chuchra.

OKIEM PRAKTYKA

Klucz do przyszłości

MARCIN MALINOWSKI, pomysłodawca i udziałowiec Pinio

Rynek zamków elektronicznych w Polsce nabiera rozpędu. Szczególnie widać to w rozwiązaniach profesjonalnych. Zamki elektroniczne stają się standardem w krótkoterminowym najmie mieszkań. Wszędzie tam, gdzie zdalne zarządzanie dostępem jest elementem większego systemu, działa na styku z innymi procesami (rezerwacje, sprzątanie) lub przesyłanie wiadomości. Nikogo już nie trzeba przekonywać, że automatyka jest niezbędna do prowadzenia biznesu, uwalnia nowe możliwości i strumienie przychodów. Coraz śmielej swoje potrzeby artykułują także użytkownicy indywidualni. Poszukują rozwiązań wygodnych i bezpiecznych dla rodziny, ale oczekują także np. automatyzacji dostaw e-commerce, jak robi to Amazon w usłudze Key by Amazon. Klienci indywidualni traktują smart- -lock jako stały element wystroju i bezpieczeństwa domu, ale też element stylu życia (bez kluczy i portfela).

Sprawdź program webinaru "Google Data Studio - Wizualizacja, analiza danych i raportowanie online dla każdego", 29 czerwca 10:00 >>