Skoda opatentowała nowe klamry od pasów bezpieczeństwa. Widzę to rozwiązanie

Co dają podświetlane klamry pasów bezpieczeństwa? Nie wiem, czy to zrozumiesz.

Kto nigdy po ciemku i w deszcz nie zmagał się z wpinaniem dziecięcego fotelika, nie mogąc w ciemnościach namierzyć klamry pasa bezpieczeństwa, ten nie zrozumie tego patentu Skody.

Kto nigdy po ciemku nie zastanawiał się, czy dziecko na tylnej kanapie nie kłamie mówiąc tak, na pewno się zapiąłem/am, ten nie doceni tego patentu Skody.

Kto nigdy nie zastanawiał się, czy na pewno jego teściowa umie poprawnie zapiąć pasy, ten wobec tego patentu Skody będzie miał mieszane uczucia. Tak jak to z troską o bezpieczeństwo teściowej bywa.

Skoda opatentowała podświetlane klamry pasów bezpieczeństwa.

Skoda opatentowała nowe klamry od pasów bezpieczeństwa. Widzę to rozwiązanie

Podświetlane klamry to nie wizualny tuning

W opatentowanej klamrze diody LED umieszczono pod przyciskiem zwalniającym zamek. Diody świecą kolorem białym, gdy nikt nie siedzi na danym miejscu. Klamra jest wtedy dobrze widoczna w ciemnościach, co na pewno ułatwi wpięcie w nią pasa, gdy sami znajdujemy się na zewnątrz samochodu, od klamry oddzieleni dzieckiem w foteliku.

Gdy fotel zostanie zajęty, kolor zmienia się na czerwony, przypominając pasażerowi o obowiązku zapięcia pasów. To tutaj ujawnia się zaleta w postaci możliwości kontroli niesfornych pasażerów. Ich kłamstwo będzie się świecić na czerwono, a prawdomówność zostanie udowodniona kolorem zielonym, bo taki kolor pojawia się po poprawnym zapięciu pasa. Przycisk, pod którym kryją się diody, ma na wierzchu wzór, który pomaga rozpraszać światło, a klamry można zaprogramować tak, żeby migały.

Skoda nie jest pierwszą marką, w której będą świecić się klamry, ale jej rozwiązanie odróżnia ją od konkurencji.

Gdzie są podświetlane klamry pasów?

Podświetlane klamry montowałbym wszędzie. Oprócz tego, że nocą wraz z oświetleniem ambientowym, tworzą miłe wrażenie, to są rzeczywiście pomocne. Nie tylko fotelik dziecięcy może sprawiać problem przy zapinaniu pasa. Trafienie w klamrę potrafi utrudniać nawet zimowa kurtka czy obszerny płaszcz. Dlatego ułatwienie w postaci podświetlenia powinno stawać się coraz bardziej powszechne.

Klamry mogą świecić się w niektórych modelach Audi, mnie przypadły do gustu w S6. Kilka lat temu nieco inne rozwiązanie patentował Mercedes. Po otwarciu tylnych drzwi klamry pasów tylnego rzędu foteli miały się wysuwać i jednocześnie uruchamiać podświetlenie. A po zajęciu miejsca przez pasażera powracać miały do pierwotnej pozycji.

Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle, patent Skody trafi do produkcji, ale podświetlane klamry to coś za co chętnie dopłaciłbym tak z 5 zł w salonie. W końcu oświetlenie LED jest tanie, może czas zamontować je samemu. Tylko wtedy klamra nie będzie zmieniać koloru pod wpływem nacisku. Trudno, jeden kolor chwilowo by mnie zadowolił.