Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się! Zyskaj wiedzę, oszczędź czas Gerda otwiera drzwi do cyfrowego biznesu

Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się! Zyskaj wiedzę, oszczędź czas Gerda otwiera drzwi do cyfrowego biznesu

— Dla Gerdy jako producenta zamków do drzwi przejście do segmentu inteligentnych rozwiązań jest naturalną drogą rozwoju. Firma przymierzała się do tego już wcześniej. Działamy natomiast na rynku konsumenckim, a to oznacza konieczność zgrania naszych możliwości technologicznych, produkcyjnych i sprzedażowych z oczekiwaniami i możliwościami nabywczymi klientów. Obecnie niemal każdy posiada smartfona, rośnie tym samym zainteresowanie nowymi technologiami. Inteligentny zamek przestał więc być już tylko drogim gadżetem i wychodzi z rynkowej niszy — zaznacza Andrzej Kaszycki, wiceprezes zarządu Tedee, związany również ze spółką Gerda.

Dodaje, że Gerda powstała na przełomie lat 80/90. ubiegłego wieku. Jej kultowym produktem był zamek ZX. Liczy, że inteligentny Tedee dorówna mu popularnością. W skład nowego zestawu wchodzą trzy elementy: zamek wyposażony w akumulator, bezprzewodowy router, łączący urządzenie w internetem, umożliwiający też zdalne sterowanie, przesyłanie do aplikacji mobilnej informacji o zmianach stanu zamka w czasie rzeczywistym itp., oraz wkładka do zamka z wbudowaną elektroniką.

Wkładka Tedee jest kompatybilna z innymi zamkami dostępnymi na rynku. Oznacza to, że w system mogą zostać wyposażone także „zwykłe” drzwi, których właściciele chcieliby unowocześnić już wcześniej wmontowany w nie zamek. Ten zabieg rozszerza zasięg potencjalnej sprzedaży. Tedee po części korzysta z produkcyjnego zaplecza i doświadczenia Gerdy.

— Produkcja wkładek i części mechanicznych realizowana jest przez Gerdę. Firma zajmuje się tym od 30 lat i ma ogromne doświadczenie w tym zakresie. Części elektroniczne zamka są natomiast wytwarzane w kooperacji. Taki model pozwala nam na zoptymalizowanie kosztów produkcji — wyjaśnia Grzegorz Chuchra, prezes Tedee, a także współzałożyciel i prezes spółki Predica.

Produkt będzie sprzedawany w formule e-commerce, za pośrednictwem strony internetowej Tedee, a także w wykorzystaniem tradycyjnych kanałów sprzedażowych Gerdy.

 Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się! Zyskaj wiedzę, oszczędź czas Gerda otwiera drzwi do cyfrowego biznesu

— W pierwszej kolejności skupimy się na rynku polskim. Pozwoli nam to na szybkie uzyskanie informacji zwrotnej od klientów o funkcjonalności produktu i udoskonalanie zamka i aplikacji mobilnej. W strategię rozwoju na najbliższe lata wpisana jest natomiast ekspansja zagraniczna — dodaje Grzegorz Chuchra.

OKIEM PRAKTYKA

Klucz do przyszłości

MARCIN MALINOWSKI, pomysłodawca i udziałowiec Pinio

Rynek zamków elektronicznych w Polsce nabiera rozpędu. Szczególnie widać to w rozwiązaniach profesjonalnych. Zamki elektroniczne stają się standardem w krótkoterminowym najmie mieszkań. Wszędzie tam, gdzie zdalne zarządzanie dostępem jest elementem większego systemu, działa na styku z innymi procesami (rezerwacje, sprzątanie) lub przesyłanie wiadomości. Nikogo już nie trzeba przekonywać, że automatyka jest niezbędna do prowadzenia biznesu, uwalnia nowe możliwości i strumienie przychodów. Coraz śmielej swoje potrzeby artykułują także użytkownicy indywidualni. Poszukują rozwiązań wygodnych i bezpiecznych dla rodziny, ale oczekują także np. automatyzacji dostaw e-commerce, jak robi to Amazon w usłudze Key by Amazon. Klienci indywidualni traktują smart- -lock jako stały element wystroju i bezpieczeństwa domu, ale też element stylu życia (bez kluczy i portfela).

Sprawdź program webinaru "Google Data Studio - Wizualizacja, analiza danych i raportowanie online dla każdego", 29 czerwca 10:00 >>