Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi. Jak to naprawić?

Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi. Jak to naprawić?

Budowa centralnego zamka w samochodzie jest niezwykle prosta. Tak, być może jest on sterowany falami radiowymi za pośrednictwem sterownika. Dużo częściej uszkodzenia dotyczą jednak siłowników elektrycznych zamontowanych w każdych drzwiach. To nic innego jak silniczki, które posiadają przekładnie i dźwigienki. Czemu się psują? Zużywają się w sposób naturalny i często po dekadzie lub więcej eksploatacji.

Drzwi w aucie się nie zamykają? To poważny problem. W czasie postoju samochód może się w związku z tym stał łatwym łupem złodziei. I to bez względu na fakt czy są to drzwi pasażera, drzwi kierowcy czy np. prawe drzwi tylne. Warto w tym punkcie też pamiętać np. o tym, że gdy drzwi od auta nie zamykają się, kierowca może stracić ochronę z tytułu polisy AC. Bo gdy drzwi nie chcą się zamknąć, właściciel nigdy nie udowodni, że właściwie zabezpieczył pojazd przed kradzieżą czy okradzeniem.

Centralny zamek nie zamyka jednych drzwi? Ceny części są… niskie!

Gdy centralny zamek nie zamyka jednych drzwi, bardzo łatwo namierzyć jest źródło problemu. To siłownik zamontowanych w tych konkretnych drzwiach. Jeżeli chodzi o naprawę, w pierwszej kolejności mechanik powinien obejrzeć mechanizm. Być może uda się go naprawić. Alternatywnym wyjściem jest wymiana. Ceny zamienników zaczynają się już od niespełna 20 złotych. Najtańszych mechanizmów nie warto jednak wybierać. Bardzo często są naprawdę niskiej jakości - przez to mogą pracować głośniej niż fabryczne, a do tego szybciej zepsują się.

Centralny zamek nie zamyka wszystkich drzwi? Nie zwlekaj z naprawą. Szczególnie że możesz ją wykonać sam, a do tego ceny części zamiennych w większości przypadków są niskie. Już za 20 zł możesz sprawić, żeby drzwi zamykały się w aucie.

W sytuacji, w której centralny zamek nie zamyka jednych drzwi, dużo lepiej jest postawić na część oryginalną. I oryginalna nie oznacza w tym przypadku ceny zaporowej. Ceny starują bowiem już od 30 - 40 złotych. W skrajnym przypadku część typu OE może kosztować 180 - 190 złotych. Oryginalny, ale używany siłownik? W tym przypadku ceny startują już od 5 - 6 złotych. Pozostaje jednak pytanie o trwałość. Mechanizmy z drugiej ręki są już bowiem w pewnym stopniu zużyte.

Zobacz również: