Test: Renault Scenic IV - Warta Poznan - French.pl - Automotive journal

Czekałem na ten samochód z dużą niecierpliwością. Na możliwość przetestowania go. Dlatego właśnie postanowiłem wybrać się nim w większą nieco podróż i zamiast standardowych dla mnie testów na dystansie rzędu 700-800 km pokonałem nim ponad dwa razy więcej. Wybrałem się do Poznania wychodząc z założenia, że Scenic IV zmienił się na tyle, że wzbudza wiele niepewności wśród potencjalnych klientów. Poznania jest więc wart.

As a result, I drove a total of 1.735.2 km.Various roads - highways, expressways, countries, voivodships and poviat.Ba - there were also municipal roads, leading through some villages.I was curious how Scenic would deal with various surfaces on his large wheels.Recall at the beginning - Renault uses one rim size in Scenic IV.They have a diameter of 20 inches and the 195/55R20 tire.A large balloon, rather narrow rubber, and the price of these slippers can be concerned?After all, it's 20 inches, so ... and it turns out that the topic of the price of these tires also needs to be spent some time.This issue is also definitely worth knowing.I'll tell you why.Even not all sellers are aware that the price of these tires is not at all cosmic, and even - acceptable!

For this topic, however, I will return later.I will start our test with a much more important issue: from the prices of the car itself.In the period when I wrote this test (second half of February'2017) the cheapest Scenic IV Life Energy TCe 115 cost 75.000 PLN.Other prices (apply to cars produced in 2017) are as follows: - Zen Energy TCE 115 - 79.PLN 400 - Zen Energy TCE 130 - 80.PLN 900 - Zen Energy DCI 110 - 89.PLN 400 - Zen Energy DCI 110 EDC - 96.PLN 400 - Zen Energy DCI 130 - 95.PLN 900 - Intens Energy TCE 130 - 89.PLN 900 - Intens Energy DCI 110 - 98.400 PLN - Intens Energy DCI 110 EDC - 105.400 PLN - Intens Energy DCI 130 - 104.900 PLN - BOSE ENERGY TCE 130 - 97.900 PLN - BOSE ENERGY DCI 130 - 112.900 PLN - BOSE ENERGY DCI 160 EDC - 124.PLN 900

Jak widać – każdy powinien tu znaleźć coś dla siebie. Począwszy od bazowego, niezbyt mocnego, ale całkiem nowoczesnego benzyniaka poprzez silniki o średniej mocy, aż po całkiem mocnego diesla. 160 KM powinno zadowolić kierowców lubiących czasem przycisnąć. Być może brakuje silników o mocy rzędu 200 KM, ale sądzę, że ich sprzedaż byłaby marginalna. Uważam więc, że oferta jest skonstruowana naprawdę rozsądnie. A czy ceny są atrakcyjne? Tu już każdy powinien sobie odpowiedzieć sam.

The Bose DCI 130 version with a manual transmission came to our editor.By the way, I wonder why.The car had a two -colored, very attractive varnishing, which made it noticeable.It attracted eyes on the streets of Poznań or in other places where I appeared.But no wonder - the figure is very attractive.

It would seem that it will not be easy to design a new version of the MPV car present on the market for two decades so that it looks fresh and attractive.This can be seen from a German group that does "new generations" so similar to the previous ones that the French would call them at most a facelift or even phase.Scenic IV's style differs from Scenic III really hard, but you can't have any doubts - it's definitely Renault and certainly Minivan.Admittedly, there are suggestions that Scenic is already a crossover, probably somewhere even among SUVs I saw him, but it's nonsense.Yes, he lost several features of minivans, there are no three individual seats in the second row, but it's still a minivan.Just a new vision of a minivan, I would say.Modernized.Modernized.And since new, it's worth knowing.Worth checking, making your own opinion.I liked it.But not immeasurably.

Stylistycznie ten samochód jest zdecydowanie atrakcyjny. Taka jest moja opinia i będę jej bronił ;-) Zwłaszcza w dwukolorowym malowaniu. A już takie lakierowanie, jak na testowym egzemplarzu mnie osobiście rozkłada na łopatki. Wspaniały dobór kolorów. Auto rzuca się w oczy i przyciąga ludzi, którzy podchodzą do niego nawet tylko z uwagi na te barwy. Ale miałem też przypadek, że do zaparkowanego na ulicy Scenic’a IV podeszło małżeństwo w średnim wieku. Ja akurat wyszedłem z pracy, podszedłem do samochodu, otworzyłem (w zasadzie sam się otworzył – wystarczy mieć w kieszeni kartę Hands Free) i… nawiązała się rozmowa. Okazało się, że ci państwo przed laty mieli pierwszą generację Scenic’a, bardzo dobrze ten samochód wspominali i nowa wersja ogromnie im się spodobała! Niestety spieszyłem się, akurat miałem ruszać do wspomnianego wcześniej Poznania, więc nie mogłem tym miłym ludziom zaproponować przejażdżki, choć naprawdę chciałem to zrobić. Nie wiem, czy byli to potencjalni klienci na Scenic’a IV, ale testowy samochód zrobił na nich wielkie i bardzo dobre wrażenie.

Nicely conducted body lines with many stylistic flavors definitely catch the eye.The 20-inch wheels go well with the figure of the car and ... you can't see that they are so huge!However, they should not be afraid of them.Well, unless you smash the rim - I have no idea how much new one costs.But when it comes to tires, it's really not expensive.Renault claims that the Markowa 20-inch tire for Scenic costs about as much as you have to pay for a 17-inch slipper.I don't know how much "seventeen" costs and I won't even check it, because it doesn't matter to us today - such wheels can't buy for this car.So how much do the tires for Scenic cost?

Oponeo service.PL offers (at least when I write these words) five types of tires in size 195/55r20.Two years, two winter and one year -round.Prices are as follows: - Continental Contiecocontact 5 195/55 R20 95 H XL (summer) - 517 PLN/pcs.- Goodyear Effistgrip Performance 195/55 R20 95 H XL (summer) - 539 PLN/pcs.- Continental WinterContact TS 850 P 195/55 R20 95 H XL (winter) - 575 PLN/pcs.- Michelin Alpin 5 195/55 R20 95 H XL (winter) - 617 PLN/pcs.- Goodyear Vector 4seasons G2 195/55 R20 95 H XL (year -round) - 651 PLN/pcs.

Jak więc widać – ceny nie zwalają z nóg. Komplet 20-calowych kapci, to wydatek rzędu 2.100 zł za letnie, 2.400 zł za zimowe i 2.600 zł za całoroczne. „Szesnastki” do mojego Peugeota 807 3.0 kosztują – za produkty marek premium – zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę mniej. Owszem, można znaleźć i tańsze, za trzysta kilkadziesiąt złotych, ale to i tak nie zmienia faktu, iż opony do Scenic’a IV drogie nie są. Nie ma się więc co obawiać.

Ok, and what does the comfort of driving on such large wheels look like?Renault almost from the beginning of work on this car intended to use large rims in it.What's more - the plans spoke from the beginning of one size.It was decided on "twenty" and not only for a long time with tire producers conversations about the end prices of the slippers, but also for such wheels and tires a suspension was tuned.Generally, 18 -inch and larger tires are associated with radical deterioration of driving comfort.As a rule, they have a low profile (in "eighteenths" and "nineteen" it is often 40 or 45), with a stiff side of the tire.The effect is the feeling of hardness.Renault in Scenic IV used 55 tires, which with a tire width of 195 mm means that its height is over 107 mm.It's not such a small balloon anymore.Along with the suspension of comfort tuned to such rims.

I remind you that I drove Scenic on very different roads.On the way to Poznań, for example, I pulled off the roads of all kinds of maintenance ;-) I drove a very local path to a certain property known from one of the Polish series.I wonder if you will recognize ;-) For ease of use, I also post a photo of the manor house, without a car-it should be easier.

Tak, czy inaczej, jeździłem testowym samochodem po naprawdę różnych drogach. Te lokalne nierzadko były w naprawdę kiepskim stanie (to w zasadzie oczywiste u nas; w moim mieście gładki asfalt niemal nie istnieje, to obiekt mocno bajkowy, fantastyczny wręcz), czasem przysypane śniegiem. Ot, polska rzeczywistość. Mimo to Scenic nie tylko doskonale radził sobie z wybieraniem nierówności, ale dość skutecznie izolował nas od niemiłych wrażeń towarzyszących przejeżdżaniu przez te wszystkie wykroty.

The comfort of travel, the one flowing from the suspension, is at a great level, if you take into account that Scenic IV has 20-inch wheels.If it were to be a blind test and I was put into this car, and I would not know what I was transported, I would certainly not say that the car has such large wheels!The engineers have done really well from the suspension.They provided a lot of comfort without losing anything with anything certainty.Fact - I feel that the wheels are big.You get the impression that you are sitting high.At times I felt a bit worried about it.But it was the first kilometers of over 1.735 I have covered this car.And whether on highways or on local roads, I didn't feel insecure.

The suspension must be praised in principle clearly.There is nothing to pick on here.Yes, there will probably be someone who will find a lack of communication skills, but let's not exaggerate - we are talking about a family car, a compact minivan, from which, in principle, no reasonable one expects sensations, like from a race car.And if you want this, then look for another brand.Scenic IV is great, but he will not feel good as a racer.

Na autostradzie będzie sobie radził znakomicie, będzie stabilny, bezpieczny, ale naprawdę nie można oczekiwać, że na torze będziecie nim wykręcać jakieś rekordowe czasy. Jeśli tego właśnie oczekujecie, to popatrzcie w kierunku Renault Clio R.S. Trophy. Będziecie z niego zadowoleni. Scenic ma dostarczyć zupełnie innego rodzaju zadowolenia.

As I mentioned, I had a very richly equipped variety.It certainly had an impact on the perception of this car.I am glad that Renault offers really cool elements of "grazing".Because what is the standard in the BOSE® version?Here are the most important elements available as standard only in this rich variety: - headrests with comfortable adjustment at the front and rear; - Full LED front light "Purevision"; - electrocromatic interior mirror; - mirror for observing children sitting in the back; - driver's seat with length adjustmentseats and electric lumbar support and massage function;-Bose® Surround audio system;-R-Link 2 multimedia system with 8.7 '' touch screen, navigation, European map map, extended version, access to interactive services;-2 USB sockets+ 1 jack + 1 SD card reader at the front; - tinted rear windows.

In relation to the Intens variety, there may not be too much, but it shows the richness of the intent version equipment ;-) The extra payment to Bose® is 8 is 8.000 PLN.Is it worth it?Well - in my opinion yes.

Tak przy okazji – dopłata do dwukolorowego nadwozia (opcja dostępna dla wszystkich wersji wyposażeniowych, nawet tych najtańszych) wynosi 1.000 PLN. Nie wydaje się to kwotą wygórowaną. Acz niezależnie od tego za lakier metalizowany trzeba zapłacić 2.200 zł, a za lakier metalizowany specjalny nawet 2.800 zł.

I mentioned above that Scenic IV Bose® has armchairs with adjustable seat length.That's true.I like long seats, but I know, for example.For my wife, with a good 20 cm lower than me, they are better short.Therefore, the solution with an elongated seat seems optimal.As a result, virtually everyone will be happy.Especially since the seats in the tested copy were very comfortable, even on longer routes.They also provided good side support, at least sufficient in this type of car.When I went to Poznań, I had five hundred kilometers to go.I stopped along the way, yes, if only to take pictures at the manor house mentioned earlier, I also had to refuel along the way.Not that Scenic is unable to travel without refueling 500 km ;-) He is able to.It wasn't just the first ride.Earlier I did with this car, probably 400 km.The tank of the car holds 52 liters, with an average fuel consumption of 6.1 l/100 km (I obtained in the test) should provide a range of 850 km.

Tak – spalanie… Średnia z 1.735 km wyniosła 6,1 l/100 km. To przyzwoity wynik, jak sądzę. Zwłaszcza, że blisko połowę dystansu przejechałem drogami szybkiego ruchu – autostradami (A1, A2) i ekspresówkami. Pokręciłem się też trochę w ruchu miejskim – czy to zniszczonymi asfaltówkami własnego miasta, czy to ulicami Poznania, czy wreszcie jeżdżąc trochę po Warszawie. Odwiedziliśmy też kilka ciekawych miejsc w Wielkopolsce – byliśmy w Gnieźnie, Biskupinie oraz pod Mysią Wieżą w Kruszwicy.

We covered Scenic even after a few hundred kilometers and, regardless of the places occupied, everyone enjoyed comfortable driving.Both front seats and - this is new - the sofa at the back provides a lot of comfort.The front seats have height adjustment and (except for the LIFE version) lumbar support.In Scenic Bose® the latter is electric in the driver's seat.What's more - in this version you will also receive a massager in the host chair.However, if you would like to have an electric setting of the entire armchair (basically both seats), then you have to put an additional 1.PLN 500.Also heating these seats is a paid option - it costs either PLN 850 or 1.000 PLN, jeśli zdecydujecie się na Pakiet Zimowy obejmujący dodatkowo spryskiwacze reflektorów.

Many people criticize, probably even rightly, that Scenic IV no longer has three individual seats in the second row.In fact - now there is an asymmetrically divided and folded sofa, in all versions outside of Life equipped with a folding armrest.It's a bit step back in relation to previous scenic.Well - if it is a key solution for someone, then he has to reconcile with giving up this solution or give up this car.It's a shame, but we have such ... Scenic ;-)

However, this sofa is equipped - in Intens and Bose® versions seriously, in Zen in the functional package for 2.PLN 500 – w system One Touch.It allows you to fold the sofa via one button in the trunk or from the R-LINK2 system menu level.In this way you can submit each part separately, or all at once (in the case of Grand Scenic there are as many as five!).This is a nice thing, already known from Espace.

Podobnie, jak w powyższej sytuacji, wyposaża się Scenic’a w szufladę Easy Life przed pasażerem z przodu, w przesuwaną konsolę centralną Easy Life oraz w składane stoliki Easy Life umieszczone w tylnej części oparć przednich foteli. Jeśli chodzi o schowek w postaci szuflady, to jestem jego wielkim fanem. Owszem, wysuwając go możecie uderzyć o kolana pasażera, ale po pierwsze to pewnie i tak pasażer będzie go obsługiwał, jeśli jest na pokładzie (jeśli go nie ma, to kolan i tak mu nie potłuczecie), a po drugie – nie jesteśmy obywatelami USA, że każdego trzeba przed wszystkim ostrzegać. Potrafimy myśleć (choć coraz częściej mamy z tym problemy, jak obserwuję rodaków, nie tylko na ulicach…) i z reguły proste związki przyczynowo-skutkowe nie są dla nas problemem. Po trzecie wreszcie – schowek tradycyjny też się odchyla, też może uderzyć w kolana, albo piszczele. Sprawdziłem, o ile wysuwa się szuflada Easy Life. To maksymalnie 18 cm. Jak kiedyś gdzieś dorwę Scenic’a w wersji Life, albo Zen bez szuflady, to postaram się zmierzyć, o ile odchyla się tradycyjny schowek. Za to szuflada na pewno ma większą pojemność od tradycyjnego schowka. Ta w Scenic’u mieści 11,5 litra!

In turn, the allegation that the tables in the backs of the seats cannot be spread when the adult is sitting in the back is true.Anyway, the child will be too low.Especially for a child sitting in a car seat.It would be better if the tables were raised (hinges on the upper edge), not lowered (hinges at the bottom).And if it is an element expected in a minivan, unfortunately it was broken here.Its functionality has been significantly limited.It's strange that someone passed it.

It must be praised that all versions, except Life, have pockets in the backs of the front seats (under the tables).Also, all varieties, except for Life, have a storage-like storage compartment under the driver's seat.It holds 3.5 liters - for small things is enough.Each equipment version has four storage compartments in the floor - two in front and two at the back.Of course, due to the rugs, they cannot be seen, but this is the advantage.After all, they are storage ;-)

Konsola centralna Easy Life jest przesuwana wzdłużnie. Pełni rolę schowka (dwie oddzielne sekcje), podłokietnika, ma też dwa gniazda USB do ładowania urządzeń elektronicznych (z tyłu) oraz gniazda jack i 12V. Z przodu owej konsoli są dwa uchwyty na pojemniki z napojami, a znajdzie się tam od biedy miejsce nawet na damską torebkę. Oczywiście przy założeniu, że konsola jest cofnięta. Gdy jest w położeniu „max do przodu” ;-) z uchwytów na kubki/butelki musicie zrezygnować, za to będziecie mieli wrażenie, jakby owa konsola stanowiła jedność z deską rozdzielczą. No i z tyłu, na środkowym miejscu, będzie więcej przestrzeni na nogi.

Regarding spaciousness, you can find the details of my measurements in the table in the gallery below.However, the feeling of spaciousness is considerable, especially in the front.I make a little bit here, because it is a category that they stretch in motogazetki - I have an impression - reality in the cars of a specific group.But no one should feel the feelings of claustrophobia in the scenic.

The only problem related to the place is the low seated seats.As a result, when they are abandoned quite low (some like to ride like that), sofa passengers may have a problem with the place for the feet.Especially if they have quite long.This is quite a common complaint in the case of Renault cars.It may be possible to save more of this place, but at the expense of the above -mentioned storage spaces in the floor.However, I do not want to get smart here, because maybe a contraindication are some structural elements.Anyway, it is worth checking if you will leave a seat on the passengers of the sofa by placing the armchair as you like.My passengers did not complain ;-)

Za to nie narzekałem na brak miejsca nad głową. I to mimo szklanego dachu, w przypadku którego motogazetki zwykle marudzą, że ogranicza on wysokość wnętrza. Dla mnie to bzdura, bo szklany dach z pewnością jest cieńszy od blachy z podsufitką. Owszem, po doliczeniu roletki może być nieco inaczej, ale akurat w Scenic’u jest ona poprowadzona tuż pod szybą dachową i miejsca zajmuje niewiele. Mam wrażenie, że to bzdura wymyślona w motogazetkach uwagi na to, że to świetne rozwiązanie, które Francuzi wprowadzili wcześniej, niż Niemcy, przynajmniej w markach popularnych. Poza tym nie po to się kupuje szklany dach, żeby go zasłaniać roletką. Kiedy tylko jeżdżę testowym samochodem wyposażonym w tę opcję, to zasuwam roletkę jedynie po to, by dokonać pomiarów! Jestem wielkim fanem tego rozwiązania, bo lubię maksymalne doświetlenie naturalnym światłem. Dodajmy, że ów panoramiczny, nieotwierany szklany dach wymaga dopłaty. W wersjach Zen i Intens kupuje się go w Pakiecie Widoczność za 4.000 PLN wraz z wewnętrznym lusterkiem elektrochromatycznym i przyciemnionymi szybami tylnymi. W wersji Bose®, która już to lusterko i te szyby ma, dopłata do szklanego dachu wynosi 3.PLN 500. Osobiście na pewno bym go zamówił!

Sometimes, however, the light of light to the car must be limited.We have to deal with such situations at least currently - in the morning the sun shines at such an angle that it blinds many drivers.It is worth lowering the sun visors then.The ones in Scenic have a retractable element that allows them to increase their surface.This is a useful gadget.

Of course, lamps were placed above these covers.They were located in the headliner, and their shine is activated by moving the mirror curtain mounted in the sun visor.In the stage, it is shifted to the side, not lifted up, as a result, which does not limit the lighting of the light from the lamp.I prefer this type of solution.

Since we are already in visibility, it must be mentioned that you can see great forward, sideways, but back only to at most good.However, I would not say that Scenic IV somehow stand out from the other cars of this segment. "In minus".It's not good.Not as well, not perfect, but just good.I had no problems with observing what is happening behind the car.Plus for the headrests on the couch, which after leaving completely do not limit visibility.And at the same time in the BOSE® version they are extremely comfortable.

Anyway, we have these comfortable headrests in the front seats (here they are even better!) And on the couch.You can count on them as standard in the Bose® variety, and in the intent they require a subsidy - PLN 250 for those in the armchairs and another PLN 200 for those on the couch.But it's worth it, really.The surcharge of low, as you can see, is practically imperceptible at the checkout ;-)

Pozycja za kierownicą, jak już wstępnie wspominałem, jest dobra. Bez trudu można znaleźć odpowiednie ustawienia fotela. Również kolumna kierownicy, regulowana w dwóch płaszczyznach, pozwala na dobór optymalnego ustawienia. W efekcie praktycznie każda podróż, niezależnie od dystansu, powinna być wygodna i przyjemna. W Scenic’u siedzi się dość wysoko i jeśli do tej pory jeździliście raczej niedużym samochodem, to chwilę zajmie Wam przyzwyczajenie się do tego. No ale to specyfika niemal wszystkich minivanów. Poza tymi, które realnie minivanami nie są, ale na przykład przez niektórych dziennikarzy są wrzucane do jednego worka z autami tej klasy. Tu jednak wkracza polityka (wydawnicza), więc nie będziemy teraz tego tematu rozwijać.

Scenic IV offers - this should not come as a surprise - non -cable access.In the Life version you have nothing to count on, but in every higher it is already a standard.Instead of the key you get a card.You go to the car with a card in your pocket (women rather in a purse) and the car welcomes you with joy ;-) You reach for the door handle, the door is off.You get inside, you don't look for the ignition, because it's a waste of time, just press the Start/Stop button and listen to the pleasant murmur of the power unit.In my case it was a 130-horsepower diesel.Turned out to be an efficient, flexible and pleasant engine.He didn't smoke much, only on highways he used a little more fuel, but it's normal.The nearly 100-kilometer route along the expressway and two-lane without this status at an average speed of 81.4 km/h resulted in medium consumption of 5.8 l/100 km.I remind you that the average fuel consumption from the whole test is 6.1 l/100 km.Really reasonably.Yes, the manufacturer promises less, but it is data from the approval cycle.According to them, the average Scenic DCI 130 uses an average of 4.5 l/100 km.It was 35% more in the test.In the city, this car is to burn 5.1 l/100 km, and outside the city a liter less.I traveled most of the route with four people on board, with luggage for a few days trip to Poznań, in winter, and a lot on highways.So I really don't think that the fuel consumption I obtained is dramatically high.No, in my opinion it is really a good result.

The aforementioned engine develops a maximum power of 130 HP at 4.000 rpm./min.This level of turnover is the same for all diesel offered in Scenic IV-from 110 horsepower to 160 horsepower.The maximum torque of 130 320 Nm (only 40 Nm less than in DCI 160) is available at 1.750 rpm./min.And here also the rotational speed at which the maximum torque is obtained is the same for all diesel engines offered in Scenic IV.

Wszystkie zespoły napędowe dostępne w tym samochodzie mają też seryjny system Stop&Start. Pozwala on ograniczać paliwo w ruchu miejskim – silnik jest gaszony, gdy nie napędza samochodu. Idealne rozwiązanie w korkach. Wiem, że niektórych to irytuje, ale mi nie przeszkadza. Jedynym samochodem, w którym mnie Stop&Start drażnił, było Clio R.S. Trophy. W takim aucie to pomyłka ;-) W Scenic’u zaś nie tylko nie przeszkadza, a wręcz chyba naprawdę pozwala obniżyć koszty jazd miejskich. Na ulicach Poznania system zachowywał się bardzo dobrze. Nie miałem żadnych zastrzeżeń. Szybko startował silnik, gasił go wtedy, gdy jednostka napędowa była rozgrzana, był więc dla silnika bezpieczny. Z kolei po dłuższej trasie (dojazd do Poznania autostradą) nie wyłączał silnika na pierwszych światłach po zjeździe z A2. Tak, zdecydowanie Stop&Start działa w Scenic’u dobrze.

However, I can't write it to the end of the gearbox.The manual, six -speed transmission "showed" with one feler.Extremely often (not every time, but really annoying often), it showed a lack of willingness to cooperate in throwing a second gear."Two" came in with a clear resistance, sometimes even with grinding.Although the double spelling helped, what is this solution in the 21st century?Other runs did not cause the slightest problems, with the two of which were a bit of problems.It's amazing nowadays!It reminded me of the work of the chest in the new Citroën C3, also not adapting to today's standards.And unfortunately these are issues that even the average driver will pay attention to.He does not have to be an automotive lover.It's weak, because the gearbox is generally nice, very well graded, and in combination with a flexible engine creates a harmonious tandem.Unfortunately, the second run is a flaw on this excellent background.

Besides, I had no objections to the drive team.Yes, on the highway, it would probably be a foolish version of the 160-horse.Efficiently and effortlessly, he covered the next kilometers, which escaped really quickly.I tried not to exceed the permissible speeds, but it undoubtedly happened to me.It turns out that even when driving fast, silencing the car turned out to be quite effective.The noise did not interfere with normal conversations, the radio did not have to roar - in this respect, subjectively Scenic IV Bose® is at a high level.

A propos systemu audio. Gra całkiem dobrze. Nie jestem audiofilem, a już na pewno nie oczekuję, że w samochodzie radio będzie mi grać wzorcowo. W domu, owszem, mam sprzęt audio marek uznawanych za, powiedzmy, niestandardowe. To klocki z brytyjskich firm: Cambridge Audio, NAD, czy kolumny TDL. W samochodzie nie oczekuję jakiegoś wyjątkowego prezentowania muzyki, acz bez radia jeździć nie umiem ;-) Scenic Bose® ma dobry zestaw audio, na który składają się wzmacniacz z procesorem dźwięku i kilkanaście głośników, w tym umieszczony w bagażniku subwoofer. Mi, jako reliktowi przeszłości, brakuje w tym tylko odtwarzacza płyt CD. Mamy jednak rok 2017 i takie wyposażenie powoli przechodzi do przeszłości.

Only the BOSE® version has a standard 8.7-inch touch screen on the center console (in vertical orientation).This largest screen can also be ordered to be ordered for an Intens change, but it requires a subsidy - 1.000 PLN albo któryś z Pakietów: Technologies (za 2.000 PLN obejmujący dodatkowo system utrzymywania pasa ruchu i system kontroli bezpiecznej odległości) lub Technologies Premium (za 2.PLN 500 obejmujący dodatkowo aktywny tempomat, system utrzymywania pasa ruchu i system kontroli bezpiecznej odległości).The R-Link2 system is available from the Zen version (here, however, it requires a subsidy of 3.PLN 450) and includes a touch screen on the middle console, navigation with European maps in the extended version and access to interactive services.By default, the screen installed with R-Link 2 has 7 ".In cheaper versions (Life and Zen), the standard is the Bluetooth® radio and a 4.2 "monochrome display.However, to Zen, as I mentioned, you can buy (for 1.PLN 500 lub w Pakiecie Multimedia 7″ obejmującym system multimedialny R-Link 2 z ekranem dotykowym 7″, nawigację, mapę Europy w wersji rozszerzonej, dostęp do usług interaktywnych, radioodtwarzacz z Bluetooth® i wyświetlacz kolorowy kosztującym 3.PLN 450) larger color and touch screen.

Sprawdzałem podczas testu, który odbywał się wszak zimą – dotykowy ekran wersji Bose® nie reaguje na dłoń w skórzanej rękawiczce. Generalnie nie prowadzę w rękawiczkach, ale specjalnie na potrzeby testu sprawdziłem i to nie działa ;-) Jeśli jednak komuś marzną dłonie, to niestety nie ma wyjścia. Tym bardziej, że w Scenic’u brakowało mi trochę tego, czym rozpieścił mnie np. Talisman, czy Espace – podgrzewanej kierownicy. Nie ma takiej opcji. Nie da się tego dokupić w żadnym razie. Jedyne, na co możecie liczyć – i to w standardzie – to kierownica obszyta skórą. Podgrzewania nie ma. To co, kupujemy Espace? ;-)

Winter, however, has already ended in the overwhelming majority of the country, so there is nothing to bother the heated steering wheel.We will look more and more often towards air conditioning.And this one is in Scenic automatic and two -zone from the second level of the finish, i.e. from Zen.What's more - there are also adjustable back windows in bars B.Only the Life version, which probably nobody buys, has a manual climate.

The standard in each version is the electrical adjustment of all moving side mirrors, which are additionally heated.However, if you want them to be electrically folded, then you must choose the Intens or Bose® version.Also as the standard you will receive a central locking and LED daytime running lights, both front and rear.Without an additional payment in every version of Scenic IV it also has the "Follow Me Home" function, i.e..road lighting home.The automation of lights and wipers is available from the second level of equipment, i.e. from Zen.It is worth emphasizing that the wipers adapt the frequency of their work to the intensity of rainfall.Also from the Zen version, fog lights are standard, but in this case they can be ordered - for PLN 690 - also for the base version of Life.

Nie ma też możliwości zakupienia w jakiejkolwiek wersji podgrzewanej szyby znanej choćby z Espace’a, czy Talismana. Żyliśmy całe lata bez takich gadżetów, to i żyć będziemy dalej, ale w sumie miło by było, gdyby zaoferowano to choćby jako opcję. Cóż, to może być świadoma polityka producenta. Jeśli koniecznie musisz mieć podgrzewaną szybę, to patrz, tu mamy fajnego crossovera, prawie vana, nazywa się Espace i wygląda świetnie. I ma podgrzewaną szybę przednią ;-)

Renault Scenic IV has a lot.It is 170 mm (but in the Grand Scenic it is only 117 mm), which is quite a lot.You should not hang on any railway crossing ;-) And this is the average entertainment, so I do not recommend trying.Scenic wheelbase reaches 2.734 mm and total length 4.406 mm.It is still a compact car and there is no problem with his parking.The width of the body is with 1 folded mirrors.866 mm, and with distributed it increases to 2.128 mm.An unsupported car has 1.653 mm high.The trunk has regular shapes, a double floor and holds 506 DM³ according to the VDA standard (or 572 "liters of liquid"), unless you decide on the option of the access wheel - then it will decrease a little.As well as the status of your account, because such a circle requires an additional payment of PLN 400.By default, Renault offers a tire repair kit.

The test copy was equipped with a dead field sensors.It is optional equipment, available only in the Easy Parking Packing package 2.PLN 500 i oferowanym wyłącznie w wersjach Intens i Bose®.In addition to the sensors mentioned above.In relation to what the package contains, its price is not excessive.Anyway, the camera itself cannot be bought - you have to take the whole package or nothing.The image transmitted by its lens, however, is of good quality and it is worth deciding on this gadget.Even in the dark you can see really well in the camera.So although it requires an additional payment, in my opinion it makes sense to buy this package.

Za to z elementów seryjnych w każdej wersji warto przypomnieć jeszcze:– system wspomagania ruszania pod górę;– aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych;– regulator / ogranicznik prędkości;– automatycznie włączane światła awaryjne w przypadku gwałtownego hamowania;– mocowania Isofix na fotelu przednim i bocznych miejscach w drugim rzędzie;– automatyczny elektromechaniczny hamulec ręczny;– przesuwaną wzdłużnie kanapę w drugim rzędzie;– zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia;– obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia.

These are, of course, those elements that are not always obtained in the standard.I haven't mentioned here naturally about airbags, ABS-I, ESP, or tire pressure control system, because most of it in the car just must be today.Because the right requires it.

The tested car had two more ailments.Appearing sporadically and not hindering life, but to mention them falls out.If only because the various marudes coming here by accident or commissioned could not claim that we are uncritical.Or maybe still suggest that something is behind it.No, nothing stands.And now the two little things I have observed.It happened that the backlight around the central console was flashing, the gearbox circuiting the base.Evidently something was lost somewhere.Purely aesthetic problem and this is not noticeable not by everyone.Perhaps this is the condition of this one copy.I didn't have such a case in any other car with R-Link.Because it is related to the R-Link-it is an element of ambient lighting.

The second trifle is the driver's seat belt.It did not always curl quickly enough.Sometimes the buckle stayed low and fell between the door and the B -pillar.When I did not notice and kiss the door - they did not close because they were disturbed by the belt buckle.However, as I know, it happens in various cars.Nevertheless, I had to write about it from the chronicle's duty.

Sam R-Link2, to system bogaty w funkcje i na pewno chwilę zajmie Wam, zanim poznacie wszystkie jego możliwości. W połączeniu z systemem Multi-Sense oferuje bogate możliwości personalizacji samochodu i ustawień osobistych. Scenic IV oferuje pięć trybów, z czego cztery są predefiniowane (sportowy, ekonomiczny i ekologiczny, komfortowy oraz neutralny), a jeden (perso) można sobie dostosować do własnych oczekiwań. System działa podobnie, jak w innych modelach, nie będę się więc rozpisywał nad jego możliwościami. Nie chcę Wam odbierać radości ich osobistego poznania ;-)

The component of the R-Link2 system is navigation.In the standard, extended maps of Europe are obtained.Their relevance should be assessed well.There is, of course, roads put into use in recent months, but it's really not bad when it comes to "knowledge of maps".Navigation led very well, she chose the roads I expected - it was one of the best integrated navigation that I had the opportunity to test.Of course, she had a live function that adapts lead to traffic conditions, informs about difficulties, renovations and other restrictions.The indications are presented on the screen on the central console, voice (this can, of course, turn off) and on the transparent display in front of the driver, as long as the car is equipped with it.This is an additional paid option - in the Zen version it is in the form of a techno package (4.000 PLN; klient otrzymuje wyświetlacz Head-Up oraz reflektory Full LED „Pure Vision”), zaś w wersji Bose® można zamówić albo samego HUD-a (1.PLN 500), albo jeden z dwóch pakietów, w którym on występuje.The first is called a safe road and costs 2.PLN 500, a obejmuje system utrzymywania pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości oraz wspomniany wyświetlacz przezierny Head-Up.The second package is called Safe Premium Road and costs 3.000 PLN, a obejmuje aktywny tempomat, system utrzymywania pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości oraz wyświetlacz przezierny Head-Up.

Let's go back to the navigation for a moment.Renault has still not got rid of a small, but wounding my ears of the message such as "go at the roundabout to the second congress".The congress has a male type in Polish, so the message should be in the form "go to the round of the second congress".

W nawigacji znajdziecie za to rysunki charakterystycznych budynków. Prezentuję w galerii poniżej takie zdjęcie zrobione na ulicach Poznania. To nie tylko ułatwia poruszanie się po nieznanych sobie miejscach, ale też uatrakcyjnia samą nawigację.

I have one more reservation to the tested copy.It was a top equipment version.Finished really good, great materials.Unfortunately, something did not play there.Look at the photos presenting the internal gaps of the cockpit.With such a good -looking interior, their size is a bit offensive.They are too big.What's worse, the seams from the dashboard with the seams on the door are not going.These are small things that do not affect the quality of travel, but with the excellent design of this car and nice finishing materials such trifles begin to hurt a little.I may cling to, but certainly no one will accuse me of the lack of objectivity in the assessment.

Small inaccuracies in the mounting of the dashboard also appeared.Something like the lack of behavior of the plane with two adjacent elements.These are details and I'm really picking on here.Maybe Scenic IV awakened my huge appetite? ...

The test passenger seat also had a test copy on the front.You can put support on the seat and get an impressive space in this way.This will help you transport long objects without opening, e.g..boot lid, which is not always a good solution.

As I mentioned several times - I went to Poznań for a few days by test.I haven't been to this city so far.I drove through them or next to him, but I never had time or the need to stop there.This time I went to Poznań especially for cognitive purposes ;-) Touristing, I mean.I liked.But the French thread appeared on this journey not only because of the car.I planned this trip for quite a long time, but without any specifics.Due to some family difficulties, I did not know to the very end if we would go to this knowledge at all.I booked accommodation before noon, just before leaving the house!I chose an apartment.Along the way, I reached the owner who came to the place at an appointed time to let us in and give us the keys.And here is a surprise!

Okazało się, że ta młoda Pani ma bardzo dobry wzrok – dostrzegła fragment nazwy wortalu na moim polarze, który miałem pod kurtką. Zapytała, co to jest, więc oczywiście wyjaśniłem. I tu szok – okazało się, że Pani urodziła się we Francji, przez ileś tam lat mieszkała w Paryżu i do tej pory mieszka tam jej Ojciec (jeśli czegoś nie pokręciłem). Pani perfekcyjnie mówi po polsku, ale i brzmienie francuskiego mnie po prostu zachwyciło. Choć więc tak trochę na łapu-capu rezerwowałem ten apartament, to trafiłem na kobietę związaną z Francją! Niesamowite. Postanowiłem więc polecić Wam, naszym Czytelnikom, tenże apartament, w ramach niespodzianki dla jej francuskolubnej ;-) właścicielki. Bo z gościnności i z samego apartamentu byliśmy bardzo zadowoleni.

It is worth visiting the Palm House nearby - it is large, with great wealth of plants and wonderful aquariums in addition.You must go there if you go to Poznań.

On the way from Poznań, we looked into Gniezno, Biskupin and Kruszwica.I allowed a few photos from these places to add to the gallery below.In Kruszwica, at the foot of the tower curve, we met a new Renault Megane, so of course I parked next to him ;-)

Podsumowując – Renault Scenic IV w wersji Bose®, to bardzo interesujący samochód. Owszem, trochę ewoluował, ale wciąż można go zakwalifikować do kompaktowych minivanów. Raczej na miano crossovera (obelgę?…) nie zasługuje i moim zdaniem to bardzo dobrze. To znakomicie wyposażony samochód, który można doposażyć jeszcze o parę fajnych gadżetów. 20-calowych kół nie ma się co obawiać, bo komfortu nie odbierają. Stylistyka jest obłędna i nie jest to tylko moja opinia. Auto jest przemyślane w niemal każdym szczególe, a wpadki są drobne i nieznaczące praktycznie. No, może poza tą nieszczęsną „dwójką” w skrzyni biegów. Zawsze jednak możecie się zdecydować na droższą o 12.000 PLN, ale i mocniejszą o 30 KM wersję dCi 160, która w standardzie ma dwusprzęgłową skrzynię EDC ;-) Albo oszczędzić 7.PLN 500 i stracić 20 KM na rzecz wersji ze 110-konnym dieslem i również skrzynią EDC. Wówczas skrzynia haczyć Wam nie będzie, no i lewy pedał Wam zabiorą.

Either way, Renault Scenic IV is a car worth knowing.He certainly has many advantages, and small minuses may not be important.And this is beautiful painting - will you find a nicer car in this segment?Certainly not with German producers!

Thank you to Renault Polska for sharing the car for the test.

Krzysztof Gregorczyk

Hot messages straight to your e-mail

Three times a week, straight to your box

gallery

51głosOcena artykułu