Warszawa. Teatr Guliwer i Teatr 21 łączą siły w premierowym spektaklu „Królestwa”

photo.mat.theater

The performance was created on the basis of STories invented and illuSTrated by Marta Stańczyk during the firST wave of Pandemia.These materials have become an inspiration for the creators of the performance to look at the world of every being as a separate kingdom.The plot is an excuse to carefully observe our planet, see the needs and diversity of its inhabitants.The performance of the performance at the GUWIWER Theater takes place with the active participation of the author Marta Stańczyk, who in the performance creates the figure of EuSTachia, Queen of Planet Venus.

- During the Pandemia, as part of the "survival STrategy" I wrote STories about nuns Klementyna and Bernarde.And now, on their basis, a performance of "Kingdom" is created at the Guliwer Theater.I also take part in it.I am happy because I like to play in children's performances.I am happy to work in a professional theater.I like to come to rehearsals and overcome fears. Dobrze czuję się wśród ekipytheater.Everyone is nice and they talk to me seriously.I am looking forward to the premiere - the author Marta Stańczyk talks about working on the premiere performance.The performance is directed by JuSTyna Sobczyk, creator of the Warsaw Theater 21.

- STories written and drawn by Marta during the firST lockdown, fascinated me immediately.I couldn't believe that Marta chose two nuns for her heroines, symbolically the moST closed outer figures of women.There is simplicity in these STories, definitely, action and admiration with the diversity of the world!How Marta sees the world is close to me, he is inspiring, funny and opening for me - says JuSTyna Sobczyk, director of the performance.

Over the implementation of the performance next to JuSTyna Sobczyk and Marta Stańczyk, he is supervised by many excellent creations: Iza Chlewińska responsible for choreography and cooperation of the director, Magdalena Łazarczyk - creator of the scenery, Wisła Nicieja - author of coSTumes and dolls, composer SebaSTian Świder, JuSTyna Czarnota in the role of drama and JanResponsible for the video and light director SebaSTian Klim.

Warszawa. Teatr Guliwer i Teatr 21 łączą siły w premierowym spektaklu „KróleSTwa”

The performance will be adapted to the needs of people with different sensitivity, including the autism spectrum.During a visit to the theater, viewers will be able to use the tension unloading room and adjuSTing emotions.However, before the performance - use the "guide to the performance", which will allow you to prepare for the visit itself and learn more about the performance.

- This implementation opens the Guliwer Theater for neurojewodne persons. Przygotowujemy się do niej z odpowiedzialnością, angażując wszySTkie siłytheater.Actresses and actors, creators and creators, employees and technical workers as well as from the viewer service department participated in trainings, deepening knowledge about the participation of nero -donor viewers in artiSTic events, and in the field of sensory availability and communication with people in the spectrum of autism.We treat the meeting with Theater 21 and Marta Stańczyk as an important event in our work, which supports our efforts in building an open and available inSTitution for everyone, regardless of social or cultural conditions - says the director of the Guliwer Theater Robert Drobniuch.

The performance of "Kingdom" is the co -production of the Guliwer Theater and Theater 21.Teatr 21 / Centrum Including Art is co -financed by M.ST.Warsaw. Więcej informacji i bilety doSTępne są na www.GUWIWER THEATER.pl. Opis spektaklu:

EuSTachia – królowa Wenus od dawna lubiła oglądać Ziemię i jej mieszkańców. Zachwycało ją, że żyje tu tyle iSTot i dla każdego jeST miejsce. Teraz królowa przygląda się sioSTrom zakonnym, Bernardecie i Klementynie.One day they lock the door and set off on a balloon journey. Zabierają ze sobą mądrą owcę o imieniu KoSTka.They rise to the clouds and feel happy like birds.While landing in the park, they see the famous Walerian's peacock.Then they get into the battery and leave the bottom of the Pacific Ocean. Tańczą z rybami, a owca KoSTka spotka ośmiornica Cyryla. Zakochuje się w nim i ich światy łączą się we wspólne króleSTwo. SioSTry zakonne ciągle chcą być w ruchu i mieć dużo wrażeń.Even when they are at home, they watch the space through the telescope. Dzięki temu poznają EuSTachię – królową Wenus i zaprzyjaźniają się z nią.Marta Stańczyk (autorka tekSTu)Od 2005 jeST aktorką Teatru 21. JeST uzdolnioną plaSTycznie i muzycznie autySTką, obdarzoną niezwykłą wyobraźnią.He paints, draws, neck, crochets, carved in clay, playing the piano. Pisze i iluSTruje krótkie “hiSToryjki”.Loves to create new words and names. Jej prace plaSTyczne wySTawiane były w Muzeum Etnograficznym w Warszawie, w Galerii Art Brut we Wrocławiu i na kilku zbiorowych wySTawach uczniów Szkoły “Dać Szansę”.She also made poSTers for the performance of the theater 21 "Portrait".Theater has always fascinated Marta.Despite the autism, she feels associated with a group of theater actors 21. W 2020r wraz z grupą osób, że spektrum współtworzyła inSTalację "Ten pokój chce" w CSW Zamek Ujazdowski.JuSTyna Sobczyk (reżyseria)Twórczyni warszawskiego Teatru 21, pedagożkatheater, reżyserka, wykładowczyni na Akademii Teatralnej w Warszawie, współkieruje STudiami podyplomowymi Pedagogikatheater na Uniwersytecie Warszawskim z ramienia InSTytutu Teatralnego. Ukończyła dwuletnie STudia podyplomowe pedagogikatheater Universität der KünSTe w Berlinie, otrzymując tytuł MaSTer of Arts, a wcześniej pedagogikę na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz zaoczny wydział wiedzy o teatrze na Akademii Teatralnej w Warszawie oraz StypendySTka MiniSTra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, organizacji: GFPS, DAAD.A graduate of the Foundation Foundation Programs Leaders. Od 16 lat związana z InSTytutem Teatralnym im.Zbigniew Raszewski in Warsaw. Poza Teatrem 21 wyreżyserowała również: Teatralny Plac zabaw Jana Dormana w InSTytucie Teatralnym (2012),Ciało Pedagogiczne (współpraca InSTytutu Teatralnego oraz Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjnych i Szkoleń, 2015) „Ojczyzna” w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016) , „Szewcy” w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (2017), „Superspektakl” wspólnie z Jakubem Skrzywankiem (Teatr Powszechny, 2017), „Wróg- inSTrukcja obsługi” (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 2018), „Mur” (Teatr Polski w Bydgoszczy, 2019), "Hamer" (Teatr 21/ Teatr Studio, 2021). Kuratorka projektu Szkoła Empatii Stosowanej w ramach projektu Biennale Warszawa - PrzeSTrzeń bez końca (kuratorka Agata Siwiak, 2019).Od STycznia 2020 pracuje na rzecz Centrum Sztuki Włączającej - powołanej przez Teatr 21 społecznej inSTytucji kultury, dedykowanej sztuce osób z niepełnosprawnościami oraz edukacji włączającej.Laureatka nagród indywidulanych: „Kamyka Puzyny” przyznawanego przez miesięcznik „Dialog” i InSTytut Książki (2016) za działalność teatralną i pedagogiczną, łączącą sztukę ze społecznym zaangażowaniem oraz nagrody „Wdechy” wręczanej przez magazyn CojeSTgrane24.pl in the category of the Man of the Year. Wraz z Teatrem 21 otrzymała Paszport Polityki w kategorii “Teatr” za „przedSTawienia uczące wrażliwości na to, co nieoczywiSTe i dawanie każdym z nich wspaniałego przykładu praktykowania różnorodności, włączania i współpracy na poziomie ludzkim, społecznym, artySTycznym i inSTytucjonalnym”.

Teatr 21 – aktywny od 2005 roku zespół teatralny, którego aktorami są głównie osoby z zespołem Downa i autyzmem. Teatr 21 STworzył kilkanaście spektakli prezentowanych w teatrach i inSTytucjach w całej Polsce. Grupa wySTępowała na feSTiwalach krajowych (m.in.Wrocław, Poznań, Gdańsk, Kraków) and Foreign (Prague, Berlin, Helsinki, Freiburg). Oprócz działalności artySTycznej Teatr 21 zajmuje się edukacją, pedagogikątheater, działalnością wydawniczą, organizuje konferencje, wykłady i pracuje w międzynarodowych sieciach. W 2021 zespół zoSTał nagrodzony Paszportem POLITYKI w kategorii “Teatr “.Centrum Sztuki Włączającej – prowadzona przez Teatr 21 od 2020 roku społeczna inSTytucja kultury współfinansowana przez m.ST.Warsaw, w całości poświęcona twórczości artySTów z niepełnosprawnościami.The Center for Invocating Art and the Theater 21 Foundation are planning to open their headquarters in Warsaw's Praga Północ, but funds are still collected for the necessary renovation of this place. Spektakl "KróleSTwa" powSTał w ramach trzeciego sezonu Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21 zatytułowanego “Nie zoSTawiaj nikogo w tyle”, dotyczącego roli idei bioróżnorodności i zrównoważonego rozwoju w pracy na rzecz praw osób z niepełnosprawnościami w polu kultury i sztuki.