Nowy Ford Ranger zaprezentowany! Ma silnik V6, zmodernizowane zawieszenie i jest naszpikowany technologią

Ford zapewnia, że to najbardziej przemyślany i wszechstronny Ranger w historii modelu. Ford przeprowadził ponad 5000 wywiadów i współpracował z setkami właścicieli pick-upów, podczas dziesiątków spotkań warsztatowych na całym świecie, aby zdobyć informacje o tym, jak użytkownicy korzystają ze swoich aut, co im się w nich podoba, czego by sobie życzyli i co ma dla nich największe znaczenie – pomogło to amerykańskiemu producentowi w zaprojektowaniu i opracowaniu oczekiwanych i najbardziej docenianych rozwiązań dla Rangera nowej generacji.

Ford Ranger nowej generacji ma muskularne nadwozie, w którym wyraźnie dostrzega się geny Forda, charakterystyczne dla stylu samochodów ciężarowych marki. Na pierwszy rzut oka widać z przodu nową osłonę chłodnicy i reflektory w kształcie litery C, podczas gdy linia przewężenia łączy się na bokach z odważniej ukształtowanymi nadkolami. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory diodowe. Światła tylne zostały zaprojektowane w harmonii z sygnaturą świetlną, którą wykorzystano w reflektorach z przodu.

Przestrzeń ładunkowa została rozplanowana tak, aby klienci byli w stanie przewozić więcej. Zintegrowany stopień boczny z tylnymi kołami ma zapewnić pewny i bardziej stabilny dostęp do skrzyni. Nowa, wytrzymała, formowana z tworzywa sztucznego wanna ma chroni zarówno skrzynię ładunkową przed zadrapaniami, jak i kolana właścicieli podczas klęczenia na podłodze. Dodano punkty mocowania – na mocnych szynach z rur stalowych – które stanowią dogodne rozwiązanie zabezpieczające ładunek. Trwałe, elastyczne panele skrzyni ładunkowej wokół burt skrzyni i klapy tylnej ukrywają punkty mocowania plandek, przykryć i innych akcesoriów.

Ponadto Ranger oferuje nowy system rozlokowania ładunku, wyposażony w przegrody umożliwiające przechowywanie przedmiotów o różnych rozmiarach – takich jak skrzynki czy boksy narzędziowe. Klapa tylna może również pełnić funkcję mobilnego stołu roboczego z wbudowaną linijką i kieszeniami na narzędzia do mierzenia, chwytania i cięcia materiałów budowlanych.

We wnętrzu kabiny, przypominającej samochód osobowy, uwagę zwraca duży, 10,1-calowy lub 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji.

Wiele z tradycyjnych elementów kontroli nad trybami jazdy zostało przeniesionych z kokpitu i konsoli środkowej do specjalnie do tego celu stworzonej strony-ekranu na wyświetlacza SYNC. Jednym naciśnięciem przycisku kierowca może przejść do ekranu dla wszystkich trybów terenowych i szosowych, gdzie może monitorować układ napędowy, kąt skrętu kół, kąty nachylenia i przechyłu pojazdu oraz inne parametry i ustawienia.

Nowy Ford Ranger zaprezentowany! Ma silnik V6, zmodernizowane zawieszenie i jest naszpikowany technologią

Wyświetlacz współpracuje również z systemem kamer 360 stopni , który ma ułatwić parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomóc pokonywać trudny teren podczas jazd przeprawowych.

Pod nowym nadwoziem kryje się zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzednim Rangerze. Konstrukcja przodu Rangera zapewnia więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6 i jest gotowa na ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości. Przód pick-upa jest bardziej otwarty, aby umożliwić większy przepływ powietrza do chłodnicy, co ma pomóc utrzymać niską temperaturę pracy podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.

Ford Ranger – poprawione właściwości jezdne i prowadzenie

Zmodernizowane podwozie i zawieszenie ma zapewnić lepsze niż w poprzedniej generacji właściwości jezdne i prowadzenie.

Inżynierowie przesunęli przednią oś o 50 mm do przodu, aby uzyskać lepszy kąt natarcia, oraz zwiększyli rozstaw kół, by podnieść sprawność na bezdrożach. Przesunięto również amortyzatory tylnego zawieszenia poza szyny ramy, co ma pozytywnie wpłynąć na komfort kierowcy i pasażerów, zarówno podczas jazdy po utwardzonej drodze, jak i w terenie, bez względu na to, czy przewożony jest ciężki ładunek, czy po prostu w kabinie jest komplet pasażerów.

Kierowcy będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”. Wszelkie akcje wyciągania samochodu w ciężkim terenie mają uławić podwójne haki widoczne w przednim zderzaku.

Listy zapisów na Rangera nowej generacji zostaną otwarte w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawa do klientów nastąpi na początku 2023 roku.